ქართული ენის წრე

ქართული ენის წრე









  



Image result for ენა გრამატიკაწრის სამუშაო გეგმა, ქართული ენა და ლიტერატურა II კლასი




წრის სამუშაო გეგმა

წრის დასახელება: ქართული ენის წრე
სკოლა: სსიპ ვახტანგ კვარაცხელიას სახელობის წალენჯიხის N4   საჯარო სკოლა
კლასიII კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 5
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელიწურწუმია მანონი

წრის მიზანი:

წრის მუშაობის მიზანია ქართული ენისადმი ინტერესის გაღვივება.
მოსწავლეებმა შეძლონ მართლმეტყველებისა და მართლწერის საბაზისო ნორმების დაცვა. მოსწავლეებმა შეძლონ მარტივი წინადადების აგება და ძირითადი სასვენი ნიშნების გამოყენება; წარმოთქმული წინადადების ინტონაციის გამოხატვა წერისას და დაწერილისა - პირიქით, წარმოთქმისას;
სიტყვათა შინაარსობრივი კავშირი წინადადებაში, მოცემული სიტყვებით წინადადების კონსტრუირება;
ისწავლონ თხრობითი, კითხვითი და ძახილის წინადადებები.
წრის ფუნქციონირების მნიშვნელობა და აქტუალურობა:
მოსწავლეებს უჭირთ ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.ამბის გადმოცემისას  მართებული  სიტყვაფორმებსა და მარტივი წინადადებების გამოყენება; საწრეო მუშაობისას განხორციელებული აქტივობები ხელს შეუწყობს ამ მიმართულებით არსებული პრობლემების აღმოფხვრას. 

წრის  სამუშაო  პროგრამა:



N
თემა
აქტივობები
რესურსი
1
1 - გაკვეთილი.
საწრეო მუშაობის ფორმატისა და მიზნის გაცნობა.
ქართული ასოები,  ასოთა რიგი და მათი 
სრული სახელწოდებანი
მოსწავლეები გაიხსენებენ ანბანს,თანხმოვანს და ხმოვანს, მოუსმენენ საინტერესო ზღაპარს.
ითამაშებენ როლურ თამაშს.
2
მე-2- გაკვეთილი:
სიტყვა და მარცვალი
მოსწავლეები გაეცნობიან მარცვალს,
შეასრულებენ პრაქტიკულ დავალებას,დამარცვლავენ სიტყვებს და ბუკებში შეარულებენ სახალისო დავალებას.
3
მე-3 - გაკვეთილი
ტექსტში წინადადებების 
გარჩევა.

აბზაცების კითხვა, აბზაცში წინადადების დათვლა,წინადადების დაშლა სიტყვებად,სახლისო თამაში, გადავაკეთოთ ორსიტყვიანი წინადადება სამსიტყვიანად და ოთხსიტყვიანად.
შეჯიბრი-კონკურსი ,,ვინ უფრო მეტი წინადადება მოიფიქრაწინადადებების ბანკი

4
მე-4 გაკვეთილი

ტექსტში წინადადებების 
გარჩევა.

,,ვინ უფრო მეტი წინადადება მოიფიქრაწინადადებების ბანკი

5
მე-5 გაკვეთილი
ზმნა წინადადებაში
მხიარული თამაში

გუშინდღესხვალ - ვთამაშობთ ზმნებით.

მასწავლებელი დაყოფს კლასს ორ ნაწილად.  ერთ ნაწილს მომავალი (”ხვალ”) ჰქვიამეორეს - წარსული (”გუშინ”), მასწავლებელი წარმოადგენს აწმყო დროს (”დღეს”). იგი ასახელებს ზმნებს აწმყო დროში, „მომავლის“ მოსწავლეებს მასწავლებლის მიერ აწმყო დროში დასახელებული ზმნა გადაჰყავთ მომავალ დროში და რვეულში იწერენ მას, „წარსულის“ მოსწავლეებს კი ზმნა წარსულ დროში გადაჰყავთ და შესაბამისი ფორმით იწერენ რვეულებში. 5-6 ზმნის აწმყო დროის ფორმით დასახელების შემდეგმასწავლებელი დაავალებს მოსწავლეებსრომ შეადგინონ წინადადებები რვეულებში ჩაწერილი სიტყვების გამოყენებით.
აქტივობის ბოლოსმოსწავლეები მონაცვლეობით კითხულობენ თავიანთ მიერ შექმნილ წინადადებებსრომლებშიც ზმნები წარმოდგენილია წარსული ან მომავალი დროის ფორმებით.




6
მე-6 გაკვეთილი
დიალოგი და დიალოგის გაფორმებისთვის საჭირო გრამატიკული ელემენტების მართებულად გამოყენება წერის დროს.

საწყის ეტაპზე მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებსრომ  წერილებიძირითადადორი სახისააპირადი ხასიათის  (წერილები  მეგობრების,  ოჯახის წევრების,  ნაცნობების მიმართ)  და საქმიანიმოსწავლეებმა უნდა გააცნობიერონრომ წერილს აქვს ტრადიციული ფორმა/სტრუქტურარომელიც წერისას აუცილებლად უნდა გაითვალისწინონმასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს შესაბამისი ტიპის წერილის მოდელსგაამახვილებს მოსწავლეების ყურადღებას წერილის ძირითად სტრუქტურულ ელემენტებზე (მიმართვა/მისალმებაძირითადი ნაწილიდამშვიდობება). მნიშვნელოვანიარომ მოსწავლეებმა აითვისონ აგრეთვე კონვერტის გაფორმების წესიც (საფოსტო ინდექსიმისამართისაფოსტო მარკის დაწებებამისთ.).

ნიმუში 1. წერილი მეგობარს
ნიმუში 2. საქმიანი წერილი
 ნიმუში 2
მასწავლებელი  დაფაზე დაწერს ერთ-ერთ მოდელს  და შესთავაზებს მოსწავლეებსერთად შეადგინონ წერილი შერჩეული მოდელის მიხედვითსასურველიასაწყისი ეტაპისთვის მოსწავლეებს  დაევალოთ  პირადი ხასიათის  წერილის  დაწერა  
წერილის თემა შერჩეულია მასწავლებლის მიერ (მაგ., ”მოუყევი შენს მეგობარსვისთან იყავი სტუმრად ბოლო დროს”, სხვ.).
მასწავლებელი ესაუბრება ბავშვებს  წერილის თემაზეზეპირი საუბრისა და კითხვაპასუხის რეჟიმში მოსწავლეებს აძლევს გეზს წერილის დასაწერადსამუშაოს გასაადვილებლად და ნიმუშის საჩვენებლადმასწავლებელი თავად შეავსებს დაფაზე ჩამოწერილ მოდელს მოსწავლეების თანამონაწილეობით.
მოსწავლეები რვეულებში გადაიტანენ შერჩეულ მოდელს.  მათ დაევალებათდაწერონ წერილი კლასში ჩატარებული სამუშაოსა და გადაწერილი მოდელის საფუძველზე.
მომდევნო გაკვეთილზე მასწავლებელი შეამოწმებს მოსწავლეთა ნამუშევრებსგაამხნევებს და წაახალისებს მათ ნამუშევრების პოზიტიური მხარეების გამოკვეთით.






7
მე-7 გაკვეთილი
სასვენი ნიშნები



8
მე-8 გაკვეთილი

სასვენი ნიშნები





9
მე-9 გაკვეთილი
ილუსტრაციის მიხედვით ტექსტის შექმნა და წერილობით გადმოცემართული სიტყვების მართლწერა.



10
მე-10 გაკვეთილი

წრის შემაჯამებელი მეცადინეობა





საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: საწრეო მუშაობა გაგრძელდება 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემსტრის განმავლობაში. 
შეხვედრის ხანგრძლივობა: 3წუთი
წრეზე სარეგისტრაციო ბმული
შეხვედრების განრიგი:





N
საწრეო მუშაობის განრიგი


N
საწრეო მუშაობის განრიგი

1
11.10.2019
2
18.11.2019
3
25.11.2019
4
08.11.2019
5
1.11.2019
6
8. 11.2019
7
15.11.2019
8
22. 11.2019
9
26.11.2019
1029.11.2019
საწრეო მუშაობის პროცესი
იხილეთ ფოტო-მასალა

2- გაკვეთილი:
სიტყვა და მარცვალი




3 - გაკვეთილი
ტექსტში წინადადებების 
გარჩევა.


გაკვეთილი
ზმნა წინადადებაში





გაკვეთილი
დიალოგი და დიალოგის გაფორმებისთვის საჭირო გრამატიკული ელემენტების მართებულად გამოყენება წერის დროს.






მე-7 გაკვეთილი
სასვენი ნიშნები









Комментариев нет:

Отправить комментарий